Messages récents

Pages: 1 ... 8 9 [10]
91
PS3: about the list of packages, you have it in the file named filesystem.manifest in all ISOs, you can open any ISO with file-roller and see where it is located, then open it with your favorite text editor
Well you learn something every day!  Nice tip.

I'll probably leave the mini-remix well alone!  Way too much work for me after all these years - much prefer not having to continually reinvent the wheel.  Been there, done that!  Speaking of which, I'm having issues with pcmanfm in sushi - error messages in .xsession-errors and not able to make my custom actions work.  I get the feeling that there is quite a bit more I need to install to fix this, so I will move onto the full Bento, because someone has already done the job!  And a very nice job too!!  We have it on three computers at home and they all work fine.  Could I suggest that duplication be reduced by removing the software center and the updater.  I find Synaptic does a good job as a gui, and then there is always apt-get in terminal.  I probably use them 50/50.

I will do a live install of your test Bento and check it out.   
92
Tips and tricks / Re : Conky for Bento
« Dernier message par melodie le 06 janvier 2018 à 15:05:30 »
Hi Taco,

was the screenshot taken from a virtual machine ?

93
Hi,

Ubuntu Mini Remix is not my doing, it's made by Fabrizio BALLIANO, an Italian developer whose project is for now on standby. 16.04 is the last version out.
https://launchpad.net/ubuntu-mini-remix

https://fabrizioballiano.net/ubuntu-mini-remix/

It containes nothing else than the base allowing it to be installed to a computer, but it isn't a netinstall, it's meant to build what you want, on it. If you want to play with it, you might try Customizer, which is now maintained by Kamilion: https://github.com/kamilion/customizer
https://github.com/kamilion/customizer/wiki/First-guide

(it's a heavy task, so if you try, you will need a computer with a processor having some muscles).

Sushi is the small version of Bento, and yes you are right, I'll add the tools for the mount to be automatic in next versions. I get it that too stripped isn't user friendly. :)

Salut,

Ubuntu Mini Remix est produit par Fabrizio BALLIANO, un développeur italien dont le projet est pour l'instant en suspens. La 16.04 est la dernière version sortie.
https://launchpad.net/ubuntu-mini-remix

https://fabrizioballiano.net/ubuntu-mini-remix/

c'est une base nue, contenant juste le nécessaire pour installer mais ce n'est pas une netinstall, c'est fait pour construire ce que tu veux par dessus. Si tu veux jouer avec, tu pourrais essayer Customizer, qui est maintenant maintenu par Kamilion: https://github.com/kamilion/customizer
https://github.com/kamilion/customizer/wiki/First-guide

(c'est du travail lourd, aussi si tu essaie tu auras besoin d'un ordinateur avec un processeur musclé).

Sushi est la vesion mini de Bento, et oui, tu as raison, j'ajouterai les outils pour que le montage se fasse automatiquement, dans les prochaines vesions. Je comprends que si c'est trop dépouillé ce n'est pas facile pour les utilisateurs. :)

PS: la version 2 de Ubuntu Mini Remix est une mise à jour de l'ISO que j'ai faite en utilisant Customizer, surtout dans le but de tester la toute dernière version de Customizer avant de démarrer la reconstruction de Bento Openbox

PS2: Ubuntu Mini Remix is the base I have been using all these years to produce Bento Openbox.  ;)

PS3: about the list of packages, you have it in the file named filesystem.manifest in all ISOs, you can open any ISO with file-roller and see where it is located, then open it with your favorite text editor
94
Salut Mélodie,

À quel point voulez-vous que Sushi soit basique? Si c'est aux utilisateurs de créer leur propre style de Bento, j'aurais pensé que le montage automatique des appareils est une évidence. Je remarque que vous avez ubuntu-mini-remix-16.04 à environ 70-80mb de moins que les sushis - j'imagine que c'est très dépouillé. Peut-être que les sushis pourraient avoir une partie du logiciel de base pour faciliter l'ajout d'applications, et le mini peut être la version minimale. J'ai fait une liste des paquets installés à parcourir.

Cordialement,
Taco.22
95
Hello Taco,

It was very well translated, almost perfect, everything is nicely explained.

Tout a été très bien traduit, presque parfaitement, tout est bien expliqué.

Pour le montage automatique des volumes de stockages, comme les clés USB, il faut installer gvfs et gvfs-backends. gvfs-fuse aussi peut être utile (on peut vérifier ce qu'il procure en invoquant "apt-cache show gvfs-fuse").

To mount all external storage devices, such as USB sticks, gvfs and gvfs-backends need to be installed. gvfs-fuse can be useful too (you can check what it provides using "apt-cache show gvfs-fuse").

Best regards,
Mélodie

96
Hi Mélodie,

I downloaded Sushi 64bit and live booted my computer.  It has been a while since I last played with such a stripped down system!!  I then did a hard install to a USB stick.  I was not happy with Ubuntu's installer wanting to format the swap on my hard drive, so in the end I just disconnected that drive and did the install.  However that is a Systemd issue and out of your hands.  The next thing that happened was that I updated the system and installed pcmanfm.  All good except that pcmanfm wouldn't display a USB stick I inserted.  I had to manually mount the stick and navigate to the /media file to see it.  I didn't go any further than that as it was getting a bit late to troubleshoot.  Otherwise everything that was on the original install worked - what there was of it!

Just for something different, I want to try Google translate English to French.  The French to English works very well, but you will have to be the judge it.  So...   

J'ai téléchargé Sushi 64bit et live a démarré mon ordinateur. Cela fait longtemps que je n'ai pas joué avec un système aussi dépouillé !! J'ai ensuite fait une installation matérielle sur une clé USB. Je n'étais pas content de l'installateur d'Ubuntu voulant formater le swap sur mon disque dur, donc à la fin j'ai juste déconnecté ce disque et ai fait l'installation. Cependant, c'est un problème Systemd et hors de vos mains. La prochaine chose qui s'est produite est que j'ai mis à jour le système et installé pcmanfm. Tout bien sauf que pcmanfm n'afficherait pas une clé USB insérée. J'ai dû monter manuellement le stick et naviguer vers le fichier / media pour le voir. Je ne suis pas allé plus loin car il devenait un peu tard pour résoudre les problèmes. Sinon tout ce qui était sur l'installation originale a fonctionné - ce qu'il y avait de lui!

Juste pour quelque chose de différent, je veux essayer Google traduire l'anglais vers le français. Le français vers l'anglais fonctionne très bien, mais vous devrez le juger. Alors...

I hope that worked out   :)
Regards,
Taco.22
97
Bonjour,

Bento Openbox 14.04 a été mise à jour pour la dernière fois, depuis le début de l'année. Les dernières reconstructions sont en ligne, vous trouverez tout cela sur cet espace:
http://downloads.linuxvillage.org/?C=M;O=D

je donne volontairement le lien dans l'ordre d'arrivée, les plus récents fichiers en haut.

[ ]   bento-openbox-14.04.5_2-x86_64.iso.md5sum   2018-01-05 04:00    69    
[ ]   bento-openbox-14.04.5_2-x86_64.iso   2018-01-05 04:00    691M   
[DIR]   ubuntu-mini-remix/   2018-01-05 03:39    -    
[ ]   bento-openbox-14.04.5_2-i386.iso.md5sum   2018-01-05 02:43    67    
[ ]   bento-openbox-14.04.5_2-i386.iso   2018-01-05 02:43    652M   
[ ]   bento-sushi-14.04.5_2-x86_64.iso.md5sum   2018-01-03 02:47    67    
[ ]   bento-sushi-14.04.5_2-x86_64.iso   2018-01-03 02:47    384M   
[ ]   bento-sushi-14.04.5_2-i386.iso.md5sum   2018-01-02 06:35    65    
[ ]   bento-sushi-14.04.5_2-i386.iso   2018-01-02 06:35    371M   

Le dossier "ubuntu-mini-remix" ne vous servira par contre, que si vous projetez de créer vous aussi vos versions personnalisées de Ubuntu (en partant d'une très petite base conçues pour créer des remix).

Les dernières Bento Trusty vous attendent : il est important de les tester ! Cela permettra de faire de la place en supprimant les précédentes et cela permettra aussi de supprimer l'ancien serveur qui est en 14.04 (l'espace ci-dessus est déjà le serveur Ubuntu 16.04, créé dans les derniers jours de l'année qui vient de finir).

Merci par avance de tester tout ça !!!
98
Tips and tricks / Conky for Bento
« Dernier message par Taco.22 le 04 janvier 2018 à 09:56:58 »
I have carried a particular conky script with me across a lot of years and a number of distros.  I run OB without any panels or embellishments, so conky gives me a clock and a look at some of the processes going on, as well as keeping track of the desktops.  Mélodie suggested that I post the current incarnation here as a possible inclusion for Bento.  Bear in mind that sometimes tweaks need to be made, for example the network connection.  It is a basic ".file" hidden in the home folder.  Below is the script and the end product.  Let us know what you think.

# set to yes if you want Conky to be forked in the background
background yes
use_xft yes
xftfont monospace:size=8
xftalpha 0.5
update_interval 1.0
total_run_times 0
own_window yes
own_window_type normal
own_window_transparent yes
own_window_hints undecorated,below,sticky,skip_taskbar,skip_pager
double_buffer yes
minimum_size 700 5
maximum_width 300
draw_shades no
draw_outline no
draw_borders no
draw_graph_borders yes

default_color white
default_shade_color red
default_outline_color grey
alignment top_right
gap_x 0
gap_y 14
no_buffers yes
uppercase no
cpu_avg_samples 2
override_utf8_locale no

TEXT

${goto 125}${font arial:size=18}Bento${font}
${goto 113}${font arial:size=15}Openbox${font}

${goto 115}${font arial:size=15}${time %H:%M:%S}${font}
${goto 75}${font arial:size=12}${Time %A %d %m %Y}${font}

${goto 72}${font arial:size=10}CPU                          ${cpu cpu0}%${font}
${goto 72}${cpubar 10,180 cpu0}

${goto 72}${font arial:size=10}MEM                        $memperc%${font}
${goto 72}${membar 10,180}

${goto 75}${font arial:size=13}Network${font}  ${font arial:size=11}eth1 ${addr eth1}${font}
${goto 75}${font arial:size=10}Inbound          ${downspeed eth1} kb/s${font}
${goto 75}${downspeedgraph 20,180 0000FF 00FF00 eth0}
${goto 75}${font arial:size=10}Outbound        ${upspeed eth1} kb/s${font}
${goto 75}${upspeedgraph 20,180 FF9900 CC0099 eth0}

${goto 120}${font arial:size=14}${if_match ${desktop}==1}${color BD3535}1${else}${color}1${endif} ${if_match ${desktop}==2}${color BD3535}2${else}${color}2${endif} ${if_match ${desktop}==3}${color BD3535}3${else}${color}3${endif} ${if_match ${desktop}==4}${color BD3535}4${else}${color}4${endif} ${if_match ${desktop}==5}${color BD3535}5${else}${color}5${endif} ${if_match ${desktop}==6}${color BD3535}6${else}${color}6${endif}${color}${font}
${goto 95}${font arial:size=12}Current Workspace${font}

99
Help requests / Re : Bento defaulting to base OB
« Dernier message par melodie le 03 janvier 2018 à 05:25:54 »
Hi Taco.22, thanks for the compliments.

If your daughter has not accidentally removed this folder, perhaps she was hacked? Or maybe there is an issue in the hard drive? Anyway, the files are also online on gitlab.

Here is the link:
https://gitlab.com/bento-openbox/

Here is the path:
     bento-filesystem > ISO_Content > bento-filesystem-files > etc > skel > .config > openbox

full link to the directory:
https://gitlab.com/bento-openbox/bento-filesystem/tree/master/ISO_Content/bento-filesystem-files/etc/skel/.config/openbox

About conky, then it does not seem a good idea to add a .conkyrc file for all?

Anyway feel free to add your script on the forum, for instance in the tips and tricks section?

Let me know about this missing openbox directory when you put hands on it again. Usually folders don't disappear spontaneously in GNU/Linux distributions. :)

100
Help requests / Re : Bento defaulting to base OB
« Dernier message par Taco.22 le 03 janvier 2018 à 04:07:04 »
Hi Mélodie,

All the best for the New Year.  It's nice to be back - you have been doing great things with Bento  :)

The Bento version was the full one, 64 bit, from 2016.  That's when we got the laptop.  Sorry about conky - that was something I put in.  When the laptop boots it is using only what is in /skel, so anything else that I have set up is gone.  That includes the whole Openbox folder from ~/.config.  We have Bento running on two other desktops and this hasn't happened.  Bear in mind that the laptop is in the hands of a teenage girl - who knows what might have happened!!!  As I said, I can't check it out until she's back in a few days, but it will be an interesting puzzle.

Below is a thumbnail of a conky script which I have run, in one form or another, for many years.  As I don't run a panel I do need a clock!  I also like to keep track of the basic functions of the 'puter.  This one also keeps track of the desktops.  I can post the script if you want.  Just bear in mind that depending on the hardware certain tweaks may need to be made.

Pages: 1 ... 8 9 [10]